Voorpremière ´The fifth wave´ + filmrecensie

The fifth waveEindelijk was er een keer een event dichterbij voor mij, in Amersfoort dit keer. Het was de voorpremière van ‘The fifth wave’ georganiseerd door Nanouk Meijer & John van de Leesfabriek. Super georganiseerd met hapje en drankje bij entree, een leuke goodiebag en een prijsvraag waarbij je iets heel erg tofs kon winnen. Ook kon je een aantal young adult-boeken kopen, dus heb ik weer een boek gekocht en 2 leuke boekenleggers. Dit keer besloot ik de film te kijken zonder het boek eerst te lezen en voor mij was het een geslaagde actie.

Titel: The fifth wave
Waardering: 7,5/10

De eerste golf: duisternis, De tweede golf: verwoesting, De derde golf: infectie, De vierde golf: invasie, De vijfde golf…

In de nieuwe spectaculaire film The 5th Wave is door een buitenaardse invasie het grootste deel van de aarde en de wereldbevolking weggevaagd. De zestienjarige Cassie (Chloë Grace Moretz) is op de vlucht en probeert wanhopig haar jongere broertje Sam te redden die is meegenomen door een groep militairen.

Wanneer ze zich voorbereidt op de onvermijdelijke en dodelijke vijfde golf besluit Cassie samen te werken met een geheimzinnige jonge man – ook al weet ze dat ze niemand meer kan vertrouwen… Bekijk op bol.com

Trailer van de film:

Ik wist eigenlijk niets over deze boeken of over deze film, dus ik ging vol onwetendheid de bioscoopzaal binnen. Ik werd al gauw het verhaal in gezogen en ik was tot het einde geconcentreerd aan het kijken. Ik vond het zelf geen moment saai en eigenlijk wist ik niet dat ik dit soort films zo leuk zou vinden. De film bevatte wel een aantal cliché’s, maar ik vond dat zelf niet storend, het keek juist wel makkelijk. Ik kijk zelf vrij weinig films, dus ik kan niet echt oordelen over het acteerwerk etc. Ik ben zelf al snel tevreden, zolang het maar een interessant verhaal bevat en ik vond het verhaal heel erg interessant. Ik vind het een leuke film om heen te gaan in de bios of om een avondje op de bank te kijken.

Ik ben erg benieuwd naar de boeken en die ga ik zeker lezen.

voorpremière the fifth wave
Met Marinka bij de voorpremière! ♥